..:: Selingan Cinta::..

Flying BeeFlying BeeFlying Bee Flying Bee Flying BeeFlying BeeFlying BeeFlying BeeFlying Bee Flying BeeFlying BeeFlying BeeFlying Bee

Saturday, 1 December 2012

Tips Tenangkan Diri, Hati dan Emosi



1. Jika ada orang bersalah dengan kita sikit-sikit tu, kita niat maafkan kesalahan mereka ketika ini juga. InsyaAllah hati dan minda akan berasa lapang.


2. Selalu-selalu ambil wudhuk, ataupun sekurang-kurangnya basuh muka dan tangan. Sekali sapu air ke muka, sebut "Allahu Akbar" (atau lain-lain) dalam hati. 3 kali sapu air ke muka, maksudnya 3 kali dah zikir. Selalunya kita ambil wudhuk ataupun basuh muka 'kosong' aje kan? Sekarang disertakan dengan zikir khafi (zikir dalam hati). InsyaAllah kita akan berasa wudhuk/ basuh muka kita lebih bermakna.



Pahala dapat, segarkan diri dapat, awet muda pun dapat : )



3. Buat senaman ringan, urut-utur an longgarkan badan, picit-picit kaki dan tapaknya, bernafas dengan tenang dan dalam-dalam... insyaAllah dapat membantu.



4. Cari teman berbual, bual kosong je, jangan bual hal yang berat-berat. Yang ni pun dapat tenangkan hati jugak.



5. Tengok langit (siang/malam), perhatiakn ke serata penjuru. Tengok air mengalir (sungai dan lain-lain) pun membantu jugak.


EditingMySpace.com - Valentines Day Dividers


BabyNurul Ain

No comments:

Post a Comment