..:: Selingan Cinta::..

Flying BeeFlying BeeFlying Bee Flying Bee Flying BeeFlying BeeFlying BeeFlying BeeFlying Bee Flying BeeFlying BeeFlying BeeFlying Bee

Friday, 20 July 2012

Selamat Berpuasa

dikesempatan ini..
baby nak amik peluang ucapkan
selamat berpuasa buat semua teman2 baby..
& para pengunjung blog baby nie..




EditingMySpace.com - Valentines Day Dividers





BabyNurul Ain

Tuesday, 17 July 2012

Fed Up!!


siyesly..
kalau ikutkan hati.. memang aku dah fed up kerja kat butik tu..
kerja teruk.. susah nak cuti..
aku mintak part time.. dapat sebok nak bagi jugak gaji ful time dengan alasan nak aku dapatkan komisyen..
ala.. berapa sangatla kan gaji full time tu..
berapa sangat la gaji ot tu plak..
kalau tetiba losss baikk punya banyak..
tak ke bengang aku jadinya..

entah lah...
aku dah macam x semangat nak kerja macam mula mula..
kalau dapat nak berhenti..
memang aku berhenti..
tapi... entah laaaa..
fening pulakk la aku jadinya..
bengang pon ade..

bila ngadu kat CAR..
dia pon suruh buat pernagai..
suruh berhenti..
sebab dia macam x puas ati dengan layanan yang aku dapat..
penattt sangat..
banyangkan.. break pon x boleh nak break..
tapi.. gaji ditolak... ape kah itu.
tak ke bengang~!!

bila ngadu kat BATMAN..
dia suruh sabar.. lumrah orang bekerja katanya..
dia kata.. ni semua ujian...
Allah nak uji.. tuk jadi manusia yang lebih berguna..
tapi.. aku plak yang bengang tahap gaban ..
ok sabar..




EditingMySpace.com - Valentines Day Dividers




BabyNurul Ain

Masuk Air



Tadi gayut dengan batman.. 
x tau la kenapa ari ni macam sumting skit. 
Asyik nak dok kaco je mamat tu.. 
and mamat tu plak memang jenis melayan kan.. 
huuu.. naseb arh..


 mula mula kol masa tengah hari… 
baru bangun tidon tunggu turn nak mandi.. 
saja je kan kaco mamat tu.. pastu dia Tanya tengah wat pe..
 dengan lurusnya aku bagitau aku baru bangun.. wahahaha.. 
sedap arh kena bahan lepas tu kan.. muahahaha.. 
hamekkkk.. padan muka aku.. 
ala.. baru sekali je bangun awal dah kecoh ohh.. chaitt..  
dah la tu. Terlepas cakap lak.. 
abis terkantoi lak kan layan club zaman purbakala dulu kan.. huu..

Then tadi konon nak say gud nite.. haaa.. 
terlajak lajak sampai ke mana ntah topiknya.. 
huh u hu.. nasebb naseb.. feninnn dok layan. 
Dari cakap pasal makan.. ke nama penuh.. 
then entah kemana tuju haluan. 
Sampai masuk bab kahwin.. muahahaha.. 
habisss rosakkk rosaaakkk..  sedap jugak a raku bahan dia kan…
 dah tu dia yang cakap suruh tunggu dia lagi 4 tahun kan. 
Pastu sebokkk lak terlepas cakap..
konon nak bahan aku sebab bangun lambat ar tadi..
ye la.. dh selalu x cukup tido... memang la aku nak tidooooo aje kejenye.. 
tol tak... sekali sekala bangun lewat ape salahnye..

batman cakap.. 
" haa.. nanti dah kawin macam mana... keje nak tido aje.."
" saya bangun laaa.. buatkan brekfast tuk husband saya.. kejutkan.. pastu masa incik hubby mandi.. saya tido la sekejap"
"habis... siapa nak gosok baju saya?"
"saya gosokla awal awal"
"siapa nak pakaikan tie untuk saya?"
"kalau tertido. bukan awk x boleh kejut... tak pun.. saya pakaikan awk tie.. sambil tunggu awak selesai urusan nak pergi keje.. then tidoo baik punya.. "
"habis... anak2 nak sekolah?"
"abah dia ade... takkan tak boleh nak menolong langsung"
"abah dia pergi kerja awal... cam mana"

hishh.. jauh sangat perginyaaa...
tuk kawen pon lambat lagi... 
dia minta tunggu dia 4 tahun..
tapi dah sebok pikir kawen.. haiii la batman sayang..







bukan tu je.. dok sembang pasal nak merempit..
pasal potong rambut..
pasal madu n madu...

ok.. saya dan dia memang masuk air~!!!
huuu.. tapi kadang kadang berborak macam ni.. best jugak..
wahahaha.. ok.. wat eveaa~!!




EditingMySpace.com - Valentines Day Dividers






BabyNurul Ain

Penat !!




Fuhh!! Penat gila.. asyik dengan kerja aje.. 
dok fullday fullday and fullday aje. . 
maklumlah promoter lama dah berhenti. 
Mula2 ok la jugak sebab si sofea tu tahan.. kira macam nak tolong. 
Last last nak berhenti secara mendadak.. aigooo… mati laaa..
 now siyesly tinggal sorang je promoter.  
Nak cuti?? Susah giler oh..





Tu baru masalah kat tempat kerja.
 Belum masalah dengan budak2 nie.. 
si N pulak dah start buat perangai. 
Dah mula balik perangai talam dia. 
Dok sebok dengan Cik I, dok tinggal dia.. bila dia kena tahu nak mengampuih, nak marah.. 
eh macam ko sorang lak kan ade perasaan.
Hurm. Bengang lak aih. 
Hari-hari dok lepak dalam bilik nie.. 
masa hari tu bilik aku penuh.. dengan Diny and Nadia tido bilik.. pastu dia melepak lak.. 
siyessly Nampak padat gila la bilik kecik ni. 
Pastu duduk sensorang bukan nak pelawa kawan dia tido bilik dia.
 Bengang giler oh..




Hari tu mr. batman ade call.. 
terkejut + teruja beb wa cakap lu.. 
tapi control la kan. Kang nanti dia cakap ape. 
Tapi dalam hati dah brbunga bunga. Hahahaha.. ok gedik~!! Wat eva~!! 
Dia pon dah pandai usik mengusik kan sekarang… rindu merindu la… 
lipat aku masuk dalam beg baju bawak pergi program lagi.. huu.. 
ade ade je perangainya

Kisah sezer pulak.. 
hurm.. aku pun tak tahu la perasaan aku pada dia ape sekarang ni. 
Abang ? kawan? Teman? Boyfie?
 Arghhh.. aku pon tak pasti.. fenin fenin.. nanti la piker.. 
yang incit Car lak dah pandai rindu merindu.. 
siap mimpi pergi genting dengan aku.. weee~!! 
Shaq? Hurmm.. entah.. xtau la.. no komen




EditingMySpace.com - Valentines Day Dividers






BabyNurul Ain

Lirik Xray- Nabila Huda



Andai kata kau masih meragui cintaku,
 Buka mata pandang dalam mataku
Andai kata masih kau curiga kepadaku, 
Telah ku kata di hati hanya kamu
Ku nyanyikan lagu cinta, 
moga kekal terpatri di hati kita 

Janji kita berdua
Andai benar tak terasa getaran cintaku 
Peluklah aku pasti kau akan tahu

Tak akan mungkin terbuang, 
satu perasaan cinta yang makin dalam  
tak bisakan kau rasa

Kau xraylah hatiku,
 kau lihatlah bibit bibit cinta suci,
 Percayalah, pasti kau akan tahu

Kau xraylah hatiku,
 kau lihatlah keping keping laras cinta
 periksalah semua untuk kamu
(percayalah sayang) semua untuk kamu. 



EditingMySpace.com - Valentines Day Dividers




BabyNurul Ain

Gathering Sencetra

Gathering Sencetra 5 Tahun 10 Generasi 
di Chalet Darul Aslah, Pengkalan Balak. 

Mula-mula kita cerita mengenai Sencetra dahulu.
 ‘Sencetra’ nie ekceli kumpulan persatuan penari UiTM Alor Gajah di bawah unit kebudayaan UiTM Melaka. 
Kira ahli Sencetra nie semua penari penari UiTM Melaka la kiranya. 
Dan aku adalah salah seorang dari mereka.  
Hebat?? Boleh la. 
Talking about dance ni kan.. Sencetra is more into Malaysia tradisional and contemporary dance. 
Tapi boleh aje kalau ade yang nak request modern dance.


So.. sempena 5 tahun 10 generasi Sencetra.. 
Shakirin selaku pengelola program cuba untuk menganjurkan satu pertemuan semua generasi Sencetra.
 Alhamdulillah ia telah berlangsung dengan jayanya walaupon ade la beberapa kekangan berlaku.. normal la kan..
 namun ia tetap meriah dengan kehadiran senior senior Sencetra dahulu.

Generasi 1 (Pengasas)
Kak Ain
Generasi Ke-2
PJ, Jazli
Generasi ke- 3
Kirin, Angah, 
Generasi 4
Pinat, Mirul, Ayed
Generasi ke- 5
Mira, Izyan , Bubu, Yuki
Generasi ke- 6
Ain, Odah, Acik Ikin
Generasi ke- 7
Shaf, Ekin, Fira, Ieya
Generasi ke-8
Shafiq
Generasi ke-9
Asif, Shasha, Rasya, Wawan, Farah, Ika





EditingMySpace.com - Valentines Day Dividers




BabyNurul Ain

Lirik All My People - Shasha Lopez


All my people on the floor,party all night


We want some more,some more


We're about to turn it on under the light


We never stop,we rock


Yes,Sasha Lopez,wants to see your body movin'


We're ready for the world


Let's go !


Hey mister lover,I need a dancer


To make me shake my boody
To make me break the floor



So show me your move


Your sexy ass move


You make me wanna touch,touch (x2)


All my people on the floor,party all night


We want some more,some more


We're about to turn it on under the lïght


We never stop,we rock,we rock (x2)


Let's go !



EditingMySpace.com - Valentines Day Dividers





BabyNurul Ain

Lirik Jangan Ganggu Pacarku - Aliff Aziz



Memindai laman Facebook mu
Kadang buat ku cemburu
Baru saja engkau update
Ramai lelaki berkomen
Tak sedikit yang merayu
Tapi ku percaya kamu
Kau juga yakinkan aku
Tetap saja aku ingin bicara
Chorus
Berhentilah rayu pacarku
Bawa pergi pesonamu
Takkan cukup kata-kata manismu
Gambar-gambar seksimu
Tagging-tagging flirting-flirting baginya
Berhentilah ganggu pacarku
Jangan pernah main hati
Takkan cukup email-email indahmu
Status-status palsumu
Liking-liking poking-poking baginya
Bukan hanya itu
Kerna ku tahu
Dia hanya cinta caraku mencintainya
Ulang chorus 2x
Berhentilah ganggu pacarku
Jangan pernah main hati
Takkan cukup email-email indahmu
Status-status palsumu
Liking-liking poking-poking baginya



EditingMySpace.com - Valentines Day Dividers




BabyNurul Ain

Lirik Sesal Mendua - Klangit Band




Dulu
Aku pandang diriku
Kekasih yang setia
Tak pernah berdusta
Kini
Aku mulai merasa
Sedap hati mendua
Perlahanku tinggalkan kamu
Tapi
Semakin jauh aku
Semakin aku rindu
Rindukan kamu
Menyesal aku putuskan kamu
Kerna ternyata aku tak mampu
Menahan siksa azab cintamu
Aduh aduh mana tahan batinku
Mungkin
Mungkinkah kita bisa
Perbaiki semua
Kembali bersama
Kerna semakin jauh aku
Semakin aku rindu
Rindukan kamu
Menyesal aku putuskan kamu
Kerna ternyata aku tak mampu
Menahan siksa azab cintamu
Aduh aduh mana tahan batinku
Benar apa kau ucapkan dulu
Takkan mudah ku lepaskan kamu
Menyesal aku curangi kamu
Aduh aduh Tuhan tolong aku
Menyesal aku tinggalkan kamu
Kerna ternyata aku tak mampu
Menahan siksa azab cintamu
Aduh aduh mana tahan batinku
Benar apa kau ucapkan dulu
Takkan mudah ku lepaskan kamu
Menyesal aku curangi kamu
Aduh aduh Tuhan tolong aku
Menyesal aku putuskan kamu
Kerna ternyata aku tak mampu
Menahan siksa azab cintamu
Aduh aduh mana tahan batinku




EditingMySpace.com - Valentines Day Dividers





BabyNurul Ain

Lirik Sudah Cukup Sudah - Nirwana Band




Inikah caramu membalas cintaku
Kau nodai cinta yang ku beri
Inikah caramu membalas sayangku
Kau lukai sayangku untukmu.


C/ Teganya kau menari diatas tangisanku
Kau permainkanku sesuka hatimu


Sudah cukup cukup sudah
Cukup sampai disini saja
Daripada hati gelisa
Cintaku kau balas dengan dusta


Sudah cukup cukup sudah
Cukup sampai disini saja
Daripada batin tersiksa
Lebih baik ku pergi saja


Tlah berulangkali kucoba mengalah
ternyata sabarku tak berarti untukmu


Ulang
C/ 3x





EditingMySpace.com - Valentines Day Dividers





BabyNurul Ain

Lirik Untuk Dia- Najwa Latif ft Sleeq



[Sleeq]
Kuatkan radio, kuatkan radio anda
Kuatkan radio, kuatkan radio
Aku yang patut, yang patut
Memberinya segala
Kerna aku mampu
Ya aku mampu
Melakukan apa-apa saja
Untuk dia (hey) Untuk dia (hey) Untuk dia (hey)
Untuk dia (hey) Untuk dia (hey) Untuk dia (hey)
Untuk dia (hey) Untuk dia (hey) Untuk dia (hey)
Dia penuh gaya, semuapun nak bayar
Memang selalu belanja
Mungkin anak orang kaya
Kadang kala pabila
Dia ke Singapura
Tak duduk rumah saudara
Dia inginkan Shangrila
Bertemu di Facebook
Beberapa hari kemudian
Mungkin gua comel kot
Ajak ku jumpanya di KL, Ooh KL
Oh lupa bilang gadis ni KL
Tak cakap kosong dia memang begini
Akhirnya dapat tahu dia punyai lelaki
Lelakinya pula kan bawa Mercedez
Apa saja dia minta dia memberi tetapi
Aku yang patut, yang patut
Memberinya segala
Kerna aku mampu, ya aku mampu
Melakukan apa-apa saja
Untuk dia (hey) Untuk dia (hey) Untuk dia (hey)
Untuk dia (hey) Untuk dia (hey) Untuk dia (hey)
Untuk dia (hey) Untuk dia (hey) Untuk dia (hey)
[Najwa Latif]
Engkau Punya Gaya
Walaupun tak kaya
Bukan paras rupa yang aku pandang sahaja
Mungkin kau lihat ku
Ku banyak berbelanja
Tapi sebenarnya ku biasa-biasa saja
Bertemu di MukaBuku
Ku jatuh hati padamu
Bukan tak nak mengaku
Tapi hati rasa malu
Senyum mu menawan menawan
Kau buat hatiku tertawan
Ada sesuatu yang kau perlu tahu
Tentang diri aku dengan lelaki itu
Meski dia bisa beriku apa sahaja
Tapi itu semua tidak boleh beri bahagia (bahagia)
Itu bukan segalanya
[Sleeq]
Aku yang patut, yang patut
Memberinya segala
Kerna aku mampu
Ya aku mampu
Melakukan apa-apa saja
Untuk dia (hey) Untuk dia (hey) Untuk dia (hey)
Untuk dia (hey) Untuk dia (hey) Untuk dia (hey)
Untuk dia (hey) Untuk dia (hey) Untuk dia (hey)
[Najwa Latif]
Jadi engkau yang patut, yang patut
Memberiku segala
Kerna engkau mampu, ya engkau mampu
Melakukan apa-apa saja
Untuk aku (okay)
Untuk aku
Untuk aku
Untuk aku (untuk kamu)
Untuk aku
Untuk aku
Untuk aku
Untuk aku



EditingMySpace.com - Valentines Day Dividers




BabyNurul Ain

Lirik Kosong - Najwa Latif


Kau melihat diriku
Seperti sesuatu
Yang mencabar dirimu
Akal dan mindamu
Kau mendustaiku
Kau bilang mereka tak tahu
Siapa diriku
Sedangkan kau juga begitu

Segala kata cacian
Yang telah engkau berikan
Membuatku rasa

Kosong...kosong

Setiap detik diperhatikan
Kau cari cara putar belitkan
Kau jadikan diriku

Kosong...kosong

Kini aku bangkit
Membuktikan yang ku tak sakit
Dengan segala perit yang kau berikan
Kini aku pantas berjalan
Bergerak ke hadapan
Dan akan ku buktikan
Siapa diriku yang sebenar

Kosong...kosong

Segala kata cacian
Yang telah engkau berikan
Membuatku rasa

Kosong .. kosong 

Setiap detik diperhatikan
Kau cari cara putar belitkan
Kau jadikan diriku

Kosong...kosong

Segala kata cacian
Yang telah engkau berikan
Membuatku rasa

Kosong...kosong



EditingMySpace.com - Valentines Day Dividers




BabyNurul Ain