..:: Selingan Cinta::..

Flying BeeFlying BeeFlying Bee Flying Bee Flying BeeFlying BeeFlying BeeFlying BeeFlying Bee Flying BeeFlying BeeFlying BeeFlying Bee

Sunday, 24 November 2013

Lirik Aku Pasti Datang - Bunga Citra Lestari




Biar Malam
Yang kan menghapus gundahmu
Nantikan hujan
Dia kan membasuh hampamu
Aku hanyalah
Jiwa usang yang dahaga akan cinta
Maafkan atas jenuh yang mendera sesaat

Chorus:
Aku pasti datang menjemputmu
Tepati janji yang sempat terhenti (Yakinlah)
Aku pasti datang 'tuk hatimu
Penuhi janji untuk dirimu
Beri ku waktu
Semakin mengenal diriku bila tanpamu
Agar kuyakin
Atas pilihan hatiku adalah kamu






Love,
BabyNurul Ain

Lirik Keabadian Cinta - Anuar Zain


Selembut bicara
Sehalus sentuhanmu
Layangan pesonamu
Tak mungkin ku lupa jelingan pertama
Nan indah penuh makna
Akan ku sahut cintamu itu
Bersama kita menuju bahagia

(Korus)
Takkan laguku sendiri
Kasih yang berlabuh kini
Terasa keabadian cinta kau beri
Mungkinkah daku bermimpi
Sebahagia begini
Ini bukan ilusi oh… kasih

Seindah irama
Gemersik suaramu
Mengalun sepiku yang merindu
Akan ku sahut cintamu itu
Bersama kita menuju bahagia

Tuhan merestui
Bahagia begini
Kasihmu nan suci






Love,
BabyNurul Ain

Lirik Do re Mi - Budi Doremi


Wa ga pat
Do dododododo, re rerererere
Mi mimimimimi, fa fafafafafa



(do) doakan ku harus pergi (re) relakan aku di sini
(mi) misalnya aku kan pulang (fa) fastikan kau tetap menunggu
(sol) soal cinta luar biasa (la) lama-lama bisa gila
(si) siapa yang tahu pasti (do) doakan aku di sini


Adududuh duh aku percaya
Kali ini kau pasti bisa yeah
Kuku kutanya ada yang salah
Jelas ini luar biasa


Hal yang baik tidak mudah, tak seperti kau bicara
Mereka mengerti ini terlalu jadi masalah
Ketika kau mulai bisa terbiasa untuk dapat 
Menikmati hari-hari tanpaku di sini


(do) doakan ku harus pergi (re) relakan aku di sini
(mi) misalnya aku kan pulang (fa) fastikan kau tetap menunggu
(sol) soal cinta luar biasa (la) lama-lama bisa gila
(si) siapa yang tahu pasti (do) doakan aku di sini


Hal yang baik tidak mudah, tak seperti kau bicara
Mereka mengerti ini terlalu jadi masalah
Ketika kau mulai bisa terbiasa untuk dapat 
Menikmati hari-hari tanpaku di sini


(do) doakan ku harus pergi (re) relakan aku di sini
(mi) misalnya aku kan pulang (fa) fastikan kau tetap menunggu
(sol) soal cinta luar biasa (la) lama-lama bisa gila
(si) siapa yang tahu pasti (do) doakan aku di sini

everybody sings it!

(do) doakan ku harus pergi (re) relakan aku di sini
(mi) misalnya aku kan pulang (fa) fastikan kau tetap menunggu
(sol) soal cinta luar biasa (la) lama-lama bisa gila
(si) siapa yang tahu pasti (do) doakan aku di sini


Doakan ku harus pergi, relakan aku di sini
Misalnya aku kan pulang, fafa fastikan kau yang menunggu
Soal cinta luar biasa, lama-lama bisa gila
Siapa yang tahu pasti, doakan aku di sini





Love,
BabyNurul Ain

Lirik Ingkar - Bunga Citra Lestari




disaat cinta tercipta
semestinya aku merasa
di kala hasrat mendalam
semestinya aku berbalas

dari hati kini kusadari
tak semestinya aku berkasih
jika hati tak dapat berbagi
baiknya rasa itu tersimpan dalam

[reff:]
semestinya aku mencinta
seharusnya aku menyayang
oh maafkan jika
semua ini yg kuberikan untukmu

dari hati kini kusadari
tak semestinya aku berkasih
jika hati tak dapat berbagi
baiknya rasa itu tersimpan dalam

[repeat reff]





Love,
BabyNurul Ain

Lirik Gemilang - Jaclyn Victor




Berjuta bintang menyanyi

Ku di antara yang satu
Mungkin cahaya dan impianku
Di sini… gemilang



Lalu ku redah onak duri dan lautan api
Kemuncaknya inginku tawan aku jelajahi



Kini gemilang itu semakin pasti ku genggam
Gemilang suara keyakinan kian dalam
Gementar harus jangan
Jiwaku harus bertenaga
Mungkinkah di sini menjadi realiti






Love,
BabyNurul Ain

Tuesday, 19 November 2013

Best Moody Treatment



when talking about MAGNUM..
2 things will come into the mind
1 - the 4D toto Sport
2- the most expensive ice cream yet delicious.




last friday... since i am too moody..
coz something kinda big happen..
i just lost all my mood..
then my group and I need to go for an interview session..

kat petrol station tu.. i dengan Amoi decide nak ke kedai..
ala.. kan ade kedai2 kat petrol pump...
sebabnya kitorang nak buat call...
i pulak amik kesempatan nak beli air n kudap-kudap..
sekali nak masok pintu kedai tu.. ade orang tegur..
dalam hati kata... apehal la plak kali ni..

tetiba abang tu cakap.. nak ice cream??
whoaa... ini suda baguss..
the best treatment for a moody girl like me at that time.. hehe
op kosss la nak..
ingat dia nak bagi cornetto ke.. or ais krim yang biasa-biasa..
sekali kau... hamekk...
MAGNUM ye dia bagi..
memang terbaik abang nie..
yang tambah best.. bila dia bagi to my friends jugak.
tengkiu abang Magnum..






Love,
BabyNurul Ain

Moment Apps



quick update je..

baru baru nie.. dok kecoh pasal Moment Apps.
so.. kami pon dok torai and test...
so.. ni hasilnya..
Taraaaaa....




cantik tak?





Love,
BabyNurul Ain

Tuesday, 12 November 2013

Personaliti Bulan Kelahiran



Januari
- Mudah jatuh cinta terhadap individu yang mempunyai daya tarikan
- Mudah melupakan perasaan cinta terhadap orang yang dicintai sekiranya dikhianati
- Sukar setia pada yang satu.
- Pandai mengambil hati pasangannya tapi mudah melukai pasangannya
- Selalu berdiam diri ketika bertemu dengan pasangannya.
- Bersikap romantik tapi tidak pandai memperlihatkannya.
- Sikap cemburu yang tinggi terhadap pasangannya tapi tidak kisah sekirannya
pasangannya cemburu terhadapnya.
- Bakal jadi seorang bapa atau ibu yang penyayang.
- Pasangan ideal untuk individu yang lahir dalam bulan Januari selalunya dilahirkan dalam bulan 3, 6,8,11.
- Kebanyakan bangsa Cina yang ramai lahir dalam bulan ini.


Febuari
- Sukar untuk jatuh cinta tapi mudah untuk mengkhianati pasangan.
- Amat hormat kepada pasangan.
- Amat suka memikat pasangan.
- Jujur dan berterus terang dalam perhubungan.
- Sentiasa nekad untuk bersama dengan pasangannya
- Sangat romantik pada dalaman dan bukan pada luaran(hanya pasangannya yang tahu)
- Patuh kepada pasangannya dan selalu menjaga hati pasangan.
- Kurang beremosi terhadap pasangannya.
- Amat menjaga penampilan diri dan pasangannya.
- Pasangan ideal: Lahir bulan 5,9,10,12

Mac
- Mudah menawan hati pasangannya.
- Sentiasa ingin didampingi oleh pasangannya.
- Sangat pemalu dalam meluahkan isi hati
- Sangat baik dalam menjaga perhubungan
-Amat sukar melupakan pasangan yang dicintai.
- Persaan cemburu yang minima.
- Sangat manja dan sering ingin dimanjai pasangannya.
- Mudah memilih pasangan tanpa berfikir dengan waras.
- Sentiasa mengharapkan keistimewaan dari pasangan.
- Suka menuduh melulu tanpa usul periksa.
- Berprasangka terhadap pasangan.
- Pasangam Ideal: Lahir dalam bulan 1,5,10,12.
- Kebanyakkan orang Eropah lahir dalam bulan ini.

April
- Individu yang amat sukar untuk jatuh cinta dan amat memilih pasangan.
- Selalu memendam perasaan terhadap individu yang dicintai.
- Sukar dan malu dalam meluahkan isi hati.
- Sentiasa ingin diberi perhatian.
- Amat cemburu dalam perhubungan.
- Kesetiaan teguh terhadap pasangannya.
- Emosi cepat terusik dan mudah terluka.
- Sentiasa menjaga hati pasangan dan pandai memujuk.
- Romantik dan terlalu romantik
- Sukar melupakan pasangan walaupun dilukai.
- Sukar berlaku curang dan amat menyayangi pasangan.
- Kebanyakan orang yang lahir dalam bulan ini boleh dianggap ‘hamba cinta’ seperti Laila, Juliet, Siti Zulaikha.
- Pasangan Ideal: Lahir dalam bulan 4, 7,11,2
- Kebanyakan bangsa India yang lahir dalam bulan ini.

Mei
- Amat mudah jatuh cinta.
- Baik dan jujur dalam perhubungan.
- Pandai menarik hati pasangan.
- Perasaan cinta yang mendalam.
- Mudah untuk dipujuk.
- Kurang suka untuk sentiasa bersama.
- Mudah menerima cinta seseorang.
- Pilihan yang tepat dalam berpasangan.
- Nekad untuk menjaga hubungan yang baik.
- Pandai mengatur hidup pasangan (bukan Queen Control atau King Control)
- Suka mengangankan sesuatu yang indah bersama pasangan.
- Sentiasa dahagakan kasih sayang dari pasangan tapi tak pandai memperlihatkan.
- Ambil berat dalam menjaga hubungan.
- Pasangan Ideal: Lahir dalam bulan 6, 9, 10, 11

Jun
- Amat pandai menjaga hati pasangan sekiranya dia perempuan.
- Sukar melukai dan memahami hati pasangan.
- Mudah jatuh hati tapi terlalu memilih.
- Cerewet dalam hubungan.
- Selalu beremosi.
- Mudah merajuk dan mudah di pujuk.
- Cepat rasa bosan dalam percintaan.
- Kurang yakin dalam perhubungan.
- Selalu melindungi pasangan dari kritikan atau umpatan orang.
- Elok untuk menjadi Ibu yang baik.
- Dahagakan pujian dari pasangan.
- Pasangan Ideal: Lahir bulan 1,3,5,8.

Julai
- Amat suka didampingi pasangan.
- Sukar dimengerti oleh pasangan.
- Sentiasa menjaga maruah diri, pasangan dan perhubungan.
- Amat mudah dipujuk dan berterus terang.
- Amat menghargai kesetiaan pasangan.
- Mengambil berat dan mengasihi pasangan
- Berkebolehan untuk meluahkan isi hati terhadap individu yang dicintai,
- Mudah terluka dan lambat untuk pulih.
- Suka merajuk dan dipujuk.
- Setia terhadap pasangan.
- Suka mendengar dan tidak suka membantah.
- Cemburu terhadap pasangan.
- Suka menilai dan menjaga perhubungan.
- Pasangan Ideal: Lahir bulan 4, 6, 7

Ogos
- Tidak serius dalam perhubungan
- Mengambil mudah dalam perhubungan
- Kesetiaan di ragui.
- Pandai memujuk pasangan
- Suka memimpin pasangan.
- Romantik, Pengasih dan Penyayang.
- Kelam kabut dalam perhubungan.
- Sering bertukar pasangan
- Sukar mencari pilihan yang tepat
- Sangat sensitif dan tahap cemburu yang minima.
- Mudah meluahkan kat cinta pada sesiapa yang berkenan.
- Pasangan Ideal: Lahir bulan 1, 6, 10, 12
- Kebanyakan bangsa Bani Israel dizaman Arab Jahiliyah yang lahir dalam bulan ini.

September
- Bersopan dalam hubungan
- bertolak ansur terhadap pasangan
- Suka mengkritik pasangan
- Sangat prihatin terhadap pasangan
- Sangat sensitif dan emosi
- Pandai memahami pasangan
- Kurang menunjukkan perasaannya terhadap pasangan
- Amat memilih pasangan
- Sukar melupakan sekiranya hati terluka.
- Mudah simpati dengan perasaam dan masalah pasangan.
- Pasangan Ideal: Lahir dalam bulan 3, 6,8,11

Oktober
- Amat suka berkomunikasi dengan pasangan.
- Suka disayangi dan menyayangi pasangan.
- Sopan terhadap pasangan.
- Jujur dan jarang berpura-pura dengan pasangan.
- Mudah terluka hati sekiranya pasanangan ada melakukan kesalahan terhadapnya.
- Sukar menerima pandangan pasangan.
- Emosi yang mudah terusik.
- Pengasih, Penyayang terhadap pasangan.
- Cemburu dan terlalu cemburu.
- Romantik
- Memahami pasangan.
- Pasangan Ideal: Individu ini ramai pasangan yang sesuai dengannya 1,2,4,5,8,9,10,12.
- Kebanyakan bangsa melayu yang lahir dalam bulan ini.

November
- Banyak helah dalam menghadapi pasangan.
- Cermat dan teliti dalam menjaga perhubungan.
- Amat berahsia dengan pasangan dan sesiapa.
- Degil dan engkar dengan pasangan.
- Tidak suka dikongkong oleh pasangan.
- Mudah ambil berat terhadap pasangan.
- Tidak menghargai perhubungan.
- Sambil lewa dalam perhubungan.
- Emosi yang mendalam dan tidak romantik langsung.
- Perangai tidak dapat diramal terhadap pasangan.
- Kurang menhargai pasangan dan hal-hal percintaan.
- Kurang bersama dengan pasangan.
- Pasangan Ideal: 4, 7

Disember
- Pemurah terhadap perhubungan
- Mudah jatuh cinta dalam masa yang sama.
- Tergesa-gesa dalam perhubungan
- Suka didampingi oleh pasangan.
- Benci dikongkong.
- Berbakat untuk kahwin lebih dari satu (utk lelaki)
- Suka mempengaruhi pasangan
- Curang dalam percintaan.
- Kurang berkerjasama dengan pasangan.
- Selalu cuba untuk mencari pasangan yang baru
- Mudah menipu dan tidak jujur terhadap pasangan.
- Pasangan Ideal: Lahir bulan 3, 9, 11, 12.





Love,
BabyNurul Ain

Precious Thing In Your Life






















Love,
BabyNurul Ain

Lirik Ini Rindu - Farid Hardja



Sebelum aku tahu akan artinya cinta

Terlenaku dibawanya kesana
Setelah dia pergi baru aku mengerti
Kutelah jatuh cinta kepadanya
Oh… aku rindu… 
Katakan padanya aku rindu
Oh burung nyanyikanlah
Katanya padanya aku rindu
Aku rindu

Apabila cinta singgah di hati

Bola mata sesat buta memandang
Melihat api seperti air
Dan melihat air laksana api

Meskipun banyaknya nasehat asmara

Namun tiada satu pengobatan rindu
Telinga pun tuli mata jadi buta
Begitu panasnya demam asmara

Mulutpun bi bi bi bi bi bi bi bi bi su

Lidahpun ke ke ke ke ke ke ke ke lu
Ka ka ka ka ka ka ka ka ka ka ka ka ka karena
Ci ci ci ci ci ci cinta

Oh… aku rindu

Biarlah cinta berjuta-juta menggoda jiwa
Biarlah hati berkeping-keping asal kau di sisiku
Oh… aku rindu…
Sebelum aku tahu…
Oh… aku rindu…
Apabila cinta… 
Oh… aku rindu…





Love,
BabyNurul Ain

Lirik Ku Kunci Rindu Buatmu - Izzla


Tak mengerti aku tak mengerti
Mengapa engkau masih menanti
Sedangkan dulu di waktu dulu
Hati ini kau hancurkan
Jiwa ini disakiti
Tak peduli aku tak peduli
Walau apa pun akan terjadi
Daripada ku menanggung siksa
Lebih baik begini saja
Bebas dari cengkaman cinta
Bebas dari segalanya
Bukan ku takut bercinta lagi
Tapi ku takut menangis lagi
Bukan ku takut bermain kasih
Tapi ku takut jiwa 'kan merintih
Pergilah engkau pergilah
Tak usah merayu-rayu
Hatiku telah tertutup
Tak mungkin 'kan terbuka
Ku kunci rindu buatmu
Ku rela hidup sendiri
Biarkanlah ku begini
Selama-lamanya
Biarkanlah...
Biarkanlah ku begini
Selamanya
Biarkanlah





Love,
BabyNurul Ain

Sunday, 10 November 2013

Berjimba di Shout Awards 2013


just nak share citer sikit ..
semalam baby ke SHOUT AWARDS 2013
sepatutnya nak pergi dengan DIOR
tapi.. last minute DIOR ade show..
so... pergi la sensorang..
then.. ajak my friends pergi sekali..

so... this is the picture yang sempat baby capture

my friends & i
Dahlia, Esha & AMoi
  
gedix gedix with my MUA, Cik Esha Mahat

      


Checked-in at Stadium Putra Bukit Jalil for Shout Awards 2013

after that event... we go and eat..
and look.. my make up x berubah walaupon dh hampir 12 jam.
jerawat pon x naik..
thanx to my Lovely MUA, ESHA MAHAT


   





Love,
BabyNurul Ain