..:: Selingan Cinta::..

Flying BeeFlying BeeFlying Bee Flying Bee Flying BeeFlying BeeFlying BeeFlying BeeFlying Bee Flying BeeFlying BeeFlying BeeFlying Bee

Thursday, 31 October 2013

Shawl Tutorial 25



use comfort and "fall" shawl for best result



Credit: Moslem Stylish





Love,
BabyNurul Ain

Shawl tutorial 24














Love,
BabyNurul Ain

Di Atas Satu Cinta - Indah Dewi Pertiwi



Jejak-jejak langkahku bagaikan lembaran waktu
Apakah ku masih bisa terus melangkah
Serpihan hidupku kan ku bangun di atas satu cinta


* subhanallah aku mencintainya
Subhanallah aku menyayanginya
Dari ufuk timur hingga ke barat 
Selalu di hatiku

Repeat *
Selalu di hatiku
Repeat * [4x]
Selalu di hatiku







Love,
BabyNurul Ain

Tuesday, 29 October 2013

Lirik Wajah - Jaclyn Victor



Berbumbungkan angkasa kelabu
Lantainya bumi retak seribu
Setiap langkah perjalananmu beronak berliku
Betapa berat mata memandang
Berat lagi menggalas bebannya
Belum sempat menitis ke pipi
Tangisan kering sendiri

Berkali tersungkur
Pandanganmu kabur
Namun azam meneruskan hidup tak pernah
luntur
Engkaulah perwira di medan derita
Merentasi ranjau kehidupan dengan harapan

Luahan rasa derita jiwa
Pada wajah tiada rahsia
Menunggu malang berganti tuah
Usah kau berputus asa





Love,
BabyNurul Ain

Lirik Niat - Elyana


Tahukah engkau apa yang kurasa
Ketika hatiku merindui
Tika diriku jatuh cinta
Tika diriku bersendiri

(*)
Sudikah engkau turut merasa
Gelora hatiku yang mendalam
Cinta suci yang mencengkam
Terasa sukar kutempuhi

(Korus)
Memang niatku mengharap
Belai cintamu untukku
Moga engkau sayang padaku

Apalagi andai bercinta
Sudah pasti ku bahagia
Kerana mu memang kusayangi

Ingin hatiku rasa disayangi
Ingin menyayangi insan sepertimu

(Ulang *)

Ingin hatiku rasa disayangi
Ingin menyayangi insan sepertimu






Love,
BabyNurul Ain

Lirik Lau Kau Muzik Di Hatiku - Jaclyn Victor & Vince



Nananananananananana yeah
Kau muzik di hatiku
Kan nanti suatu hari
Kau kan tahu rahsianya
Dalam mimpi kau temui
Senyum tawa bahagia selamanya

Kaulah harmoni teman melodi
Yang bergema dalam diri
Ikhlas suara yang terindah
Mencipta pusaran

Oh yang menarik ku

Kapanku dengar laguku
Pasti kau kasihku
Kau muzik di hatiku
Semadi dalam kita
Lamar kita seni
Kau muzik di hatiku

Nananananananananana
Kau muzik di hatiku

Seperti kau sudah ku kenal
Tak perkasa
Tak mungkin terungkap
Nyanyikan bisikan sukma
Tersangat mudah
Kerana yang terlihat

Diriku yang hakikat
Yang tak siapa selami
Suaramu yang terindah
Terbukti setia

Kau nyanyi untuk ku

Kapanku dengar laguku
Pasti kau kasihku
Kau muzik di hatiku
Semadi dalam kita
Lamar kita seni
Kau muzik di hatiku

Bersama kita laung
Apa yang kita rasa
Dan percaya
Di jalan benar
Cinta yang terpancar

Nananananananananana
Kau muzik di hatiku

Nananananananananana
Kau muzik di hatiku

Kapanku dengar laguku
Pasti kau kasihku
Kau muzik di hatiku
Semadi dalam kita
Lamar kita seni
Kau muzik di hatiku

Kau lah, kau lah, kau lah, kau lah
Muzik di hatiku
Kau muzik di hatiku





Love,
BabyNurul Ain

Lirik Dancing Queen - Abba



You can dance, you can jive, having the time of your life
See that girl, watch that scene, dig in the dancing queen

Friday night and the lights are low
Looking out for the place to go
Where they play the right music, getting in the swing
You come in to look for a king
Anybody could be that guy
Night is young and the music’s high
With a bit of rock music, everything is fine
You’re in the mood for a dance
And when you get the chance...

You are the dancing queen, young and sweet, only seventeen
Dancing queen, feel the beat from the tambourine
You can dance, you can jive, having the time of your life
See that girl, watch that scene, dig in the dancing queen

You’re a teaser, you turn ’em on
Leave them burning and then you’re gone
Looking out for another, anyone will do
You’re in the mood for a dance
And when you get the chance...

You are the dancing queen, young and sweet, only seventeen
Dancing queen, feel the beat from the tambourine
You can dance, you can jive, having the time of your life
See that girl, watch that scene, dig in the dancing queen





Love,
BabyNurul Ain

Lirik Lagu Suatu Janji - Taufik Batisah



Tidak ku sedar setahun sudah berlalu
Rasanya bagai hanya hari itu
Terakhir kali bertemu

Takkan ku lupa semua segar dalam ingatan
Sayangnya kita tidak pernah berikatan
Semuanya tinggal kenangan

Tapi janganlah engkau salah sangka
Aku kembali tanpa sebarang agenda

(Korus)
Bagaimana, seharusnya ku mengutuskan
Satu sikap yang bijaksana
Seandainya, kau tak mengaku
Hati mu teruntuk ku
Dan bila, sampai waktunya ku pergi lagi
Ku perlu engkau memahami
Aku hanya ingin melunaskan sesuatu janji

Tidak ku sangka cinta kita jadi begini
Dunia dewasa tidak sebebas dulu lagi
Terpaksa mendiamkan diri
Apa di hati

(Bridge)
Bukan maksudku membuat kau terkeliru
Harap kau mengerti hati ku
Selalu dengan mu






Love,
BabyNurul Ain

Lirik Lagu Calabria - Enur & Natasja



Easy now no need fi(as in for) go down,
easy now no need fi go down,
rock that run that, this where we from
(repeat 2x)

Whoop Whoop
When you run come around,
Cu(z) I kno ur the talk of the town yea
(repeat 4x)

Easy now no need fi go down
Just walk it gently and no break nah bone,
Cool end-it-ly, you have a style of your own,
Me never kno you saw ya master the saxsaphone

cause u sound like the talk of the town yea,
imma lock u when u run come around yea,
make me wobble, make me whole body bubble,
an me no say ya trouble, when ya ready for the double,
and n u hit that,
no ti-na the mickle (????)
play with it a lickle(as in little), why you so na tickle
im tellin’ you to, hit that
no ti-na the mickle (????)
stay with it a lickle(as in little), why you so na tickle
im feelin’ them
(whoop whoop)

easy now no need fi go down,
easy now no need fi go down,
walk it gently and no break nah bone

Whoop Whoop
When you run come around,
Cu(z) I kno ur the talk of the town yea
(repeat 4x)

Best shown overall, shiny and tall,
One touch make a gal climb whoever you are,
Brass hat, hatter(as in hotter) than fireball
Whoop Whoop!
You not small you not lickle(as in little) at all
Dat touch, just dip on me mind yea
The good feelin dip on rewind yea
make me wobble, make me whole body bubble,
an me no say ya trouble, when ya ready for the double,
and n u hit that,
no ti-na the mickle (????)
play with it a lickle(as in little), why you so na tickle
im tellin’ you to, hit that
no ti-na the mickle (????)
stay with it a lickle(as in little), why you so na tickle
im feelin’ them

Walk it gently and no break nah bone

Easy now no need fi go down,
Easy now no need fi go down,
Rock that run that, this where we from
(repeat 2x)

Whoop Whoop
When you run come around,
Cu(z) I kno ur the talk of the town yea
(repeat 8x)

Whooop Whooop!!!





Love,
BabyNurul Ain

Saturday, 26 October 2013

Keluar TV.. Artis Kah?


hyee..
just nak inform...
baby hari tu keluar TV..
so.. kalau keluar TV ni jadi ARTIS kah??
jangan salah faham..
baby cuma pergi sana sebagai penonton...
atas jemputan En Azrul (Penolong Penerbit TV3)
thanx ye En Azrul for the warm hostess

can u capture which one is me??



ini adalah rakaman program KINTANG KINTUNG episod pertama..
pada yang nak tengok... boleh check di www.tonton.com.my  ye.
terselit pulak diriku disitu.. hehe..
gembira hati ai..
boleh fefeeling macam retis la lepas ni kot... *fliptudung*








Love,
BabyNurul Ain

Tips Ketika Temuduga




PERKARA YANG MENJELIKKAN PENEMUDUGA
Berikut adalah perkara-perkara yang sepatutnya anda elakkan ketika berada dalam bilik temuduga untuk mengelakkan penemuduga berasa bosan dan jelik kepada anda :
  1. Bercakap perkara-perkara yang tidak berkaitan secara keterlaluan
  2. Tidak memberikan tumpuan kepada penemuduga tertentu apabila ditemuduga lebih dari seorang penemuduga
  3. Mengelak dari menjawab soalan penemuduga
  4. Memandang rendah akan pengetahuan penemuduga, ini dapat dilihat dengan jawapan anda
  5. Mencabar penemuduga dengan bertanyakan soalan yang rumit dan terlalu teknikal
  6. Menggunakan nama-nama orang berpangkat atau terkenal dalam perbualan anda dengan temuduga dengan harapan penemuduga tersebut kagum dengan anda
Perkara-perkara ini bukan sahaja membosankan penemuduga, malah akan membuatkan penemuduga merasa jelik dengan anda dan seterusnya mengambil keputusan untuk mengenepikan permohonan anda untuk mendapat jawatan tersebut.

KAWAL EMOSI SEMASA TEMUDUGA

Semasa berada di bilik temuduga, kerapkalinya anda akan ditanyakan soalan-soalan yang anda kurang bersedia. Soalan-soalan ini kebanyakkannya seolah-olah “mencabar” kewibawaan anda.Apa yang perlu anda lakukan adalah :
  1. Ingatkan diri anda bahawa penemuduga sedang menguji anda
  2. Jawab dengan jelas dan lantang
  3. Kikiskan sifat ego anda
  4. Tenangkan diri anda sebelum menjawab soalan, selalunya penemuduga akan cuba menggunakan jawapan anda untuk membidas
  5. Banyakkan senyuman
  6. Berikan penekanan dalam jawapan anda yang menyokong butiran-butiran yang tertulis dalam CV/Resume anda. Berikan penekanan kepada pencapaian anda yang tidak boleh dicapai orang lain
  7. Jangan sesekali menunjukkan anda hilang minat terhadap pekerjaan ditawarkan
Selain itu, anda dinasihatkan supaya jangan tergopoh gapah menjawab soalan-soalan sebegini dari temuduga, ambil masa untuk berfikir sejenak,dan jawablah dengan fikiran yang tenang.

TINGKAHLAKU & ADAB SEMASA TEMUDUGA
  1. Semasa hendak masuk ke bilik temuduga JANGANLAH gentar. Buatlah seperti biasa saja. Ucapkan “Selamat Pagi” atau “Selamat Petang” mengikut pada keadaan waktu. Ini nanti akan memberi perasaan mesra di antara anda dan penemuduga.
  2. Jangan hulurkan tangan anda untuk berjabat tangan selagi penemuduga itu tidak berbuat gerakan dahulu yang ianya hendak berbuat demikian.
  3. Janganlah anda duduk selagi tidak disuruh. Apabila anda disuruh duduk, ucapkan terima kasih dan duduklah dengan sempurna serta tegakkan badan. Jangan menggelisah.
  4. Jangan anda letakkan barang-barang atau tangan ataupun siku anda di atas meja penemuduga itu.
  5. Jangan anda cuba hendak mengalih keadaan kerusi yang disediakan itu.
  6. Jangan goyang-goyangkan kaki ataupun menggerakkannya di sana sini. Jangan pula anda cuba hendak membaca surat-surat dan lain-lain kertas di atas meja penemuduga itu
  7. Biarkan penemuduga itu memulakan temuduga.
  8. Janganlah anda menjawab soalan-soalan dengan tergopoh-gapah. Sebaliknya jawablah dengan tenang dan jelas serta mudah didengar. Jawapan yang anda beri itu hendaklah tepat. Jangan bercakap panjang lebar, dan jangan gunakan bahasa kasar
  9. Apabila bercakap pandanglah ke muka penemuduga itu. Jika ahli-ahli panel yang menemuduga itu lebih daripada seorang maka arahkan jawapan-jawapan anda kepada Ketua Panel
  10. Gunakan perkataan seperti Tuan atau Puan pada orang yang tertentu dari masa ke semasa, tetapi janganlah selalu menggunakannya
  11. Jangan menyampuk semasa penemuduga itu sedang bercakap dan jangan sekali-kali berbalah dengannya.
  12. Jangan merokok ataupun mengunyah apa-apa di dalam mulut.
  13. Jangan sekali-kali mengeluarkan kata-kata yang tidak benar semasa dalam temuduga.
  14. Jika anda tidak tahu jawapan yang disoal itu, janganlah cuba hendak berbohong ataupun mendiamkan diri sahaja, kerana ini akan melemahkan peluang anda. Eloklah anda bercakap terus terang yang anda tidak tahu jawapannya.
  15. Bersedia memberitahu penemuduga tentang keluarga anda, persekolahan, kegemaran dan aktiviti anda. Jangan bercakap melebihi dan yang tidak sepatutnya.
  16. Jangan berbincang apa-apa masalah peribadi anda semasa temuduga.
  17. Jika anda pernah bekerja dahulu, berilah keterangan dengan ringkas dan tepat berkenaan dengan pekerjaan itu.
  18. Jangan sekali-kali anda cuba hendak mencela bekas majikan anda.
  19. Nyatakan kelayakan dan kelulusan anda yang benar, tetapi janganlah membesar-besarkan perkara itu.
  20. Anda hendaklah mengetahui serba sedikit akan tugas-tugas yang bersabit dengan pekerjaan itu, masa yang dijangka kena bekerja dan gajinya yang akan dibayar pada permulaannya.
  21. Bersedialah untuk memberitahu kadar gaji yang anda ingin. Walau bagaimanapun biarlah penemuduga itu mengemukakan perkara itu terlebih dahulu.
  22. Jika penemuduga tidak menyatakan tarikh yang sepatutnya anda mengetahui keputusan temuduga itu, eloklah anda bertanya supaya anda boleh datang lagi ke pejabatnya untuk mengetahui keputusan itu. Jika ia bersetuju tanyakan tarikh dan masa yang sesuai baginya.
  23. Biarkan penemuduga itu menamatkan temuduga.
  24. Ucapkan terima kasih kepada penemuduga kerana memberi peluang kepada anda menyertai temuduga itu.
sumber: http://www.pinah.com/career/tips-menghadapi-temuduga/





Love,
BabyNurul Ain

Ballroom Dance


。◕‿◕。 Ballroom Dance 。◕‿◕。



Ballroom dance refers to a set of partner dance, which are enjoyed both socially and competitively around the world. Because of its performance and entertainmentaspects, ballroom dance is also widely enjoyed on stage,film, and television

ada few type of ballroom dance: waltz, tango, foxtrot, viennese waltz, quickstep, salsa, chacha cha, rumba, paso doble, jive, east cost swing, bolero n mambo.

  

Here are some common misconceptions about ballroom dancing:
Myth # 1) you need to start young to become a good ballroom dancer. The truth is that many adult people who never danced in their life can become reasonably good in as little as six months of consistent practices.
Myth # 2) you need to have a good sense of rhythm to become a good dancer. The reality is that you can easily learn to hear the beat even if you thought that you have no rhythm. By starting out small, and learning how to break down music into the quick and slow counts, you will be able to hear and understand the music in no time.
Myth # 3) I have never danced in my life, and when I did it was horrible, therefore I cannot possibly become any good in ballroom dancing. This statement couldn’t be further from the truth, many people have doubts when they first start dancing especially if they never danced before. Yet, with a little confidence, persistence, and determination, many adults not only become good social dancers and develop a good sense of rhythm and movement, but also go on to become so good that they start winning at amateur ballroom dance competitions.
 
Rounds is a practice session for people to build their skills in both Standard and Latin Ballroom styles.
General Dancing is a practice session in the evening or night for Standard and Latin Ballroom Dance
Group Lessons are Ballroom classes that are lead by an instructor for the group at a certain level of Dancing (Bronze, Silver, Gold, and Open)
Social Dance is an open dancing session for Line Dance, Ballroom, Latin and Salsa dancing.
ballroom dance dress:
     

ballroom dance shoes

     





Love,
BabyNurul Ain