Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

..:: Selingan Cinta::..

Flying BeeFlying BeeFlying Bee Flying Bee Flying BeeFlying BeeFlying BeeFlying BeeFlying Bee Flying BeeFlying BeeFlying BeeFlying Bee

Saturday 12 January 2013

Me & You (Part 2)


disebabkan tak boleh tido nie...
baby sambung cerita lar..
ingat tak dulu baby ade update pasal Me & You
(nak review boleh KLIK SINI)
so.. ini sambungannya.. Part 2



..:: Macam Mana Develop Rasa Cinta ::..

selalu kalau kita bercerita mengenai Cinta, Perhubungan.. selalu orang akan tanya macam mana korang develop perasaan tu.. bagi baby, we start dari kawan.. try tuk kenal dia.. tapi kes baby dengan Batman nie pelik sikit sebab dia berlaku agak cepat.. around 1 month terus couple.. haaa.. tak ke cepat tu.. tapi cepat ke lambat bukan satu faktor penting pun dalam perhubungan.

bagi baby setiap perhubungan itu ada pengorbanannya masing-masing... tak kisah la dari segi ape.. dari siapa.. itu bende yang kita buat bila kita dalam satu perhubungan.. 

1. Jadi Kawan
baby suka untuk jadi kawan kepada Mr Batman.. sebab baby fikir, tak semestinya bila kita bercinta kita kena stick untuk jadi girlfriend dia je.. as for me, i try to be flexible.. boleh jadi kawan, adik, girlfie, advisor dan macam-macam.. bila dia rasa kita rapat dengan dia.. hubungan tu akan automatik jadi smooth dan rapat.. 

2. Jadi Pendengar Yang Baik.
bila kita dalam sesuatu keadaan, tak kira gembira, geram, sedih, marah.. kita selalu nak kongsi dengan orang.. kalau pendam pon takkan boleh lama, mesti kita akan cari jalan untuk luahkan jugak bende tu... baby praktikkan untuk menjadi seorang pendengar yang baik untuk Mr Batman.. bukan hanya untuk dengar berita gembira dia, namun baby jugak degar masalah dia, kisah sedih dia, geram dia.. walaupon kadang2 tu dia balik yang tension sebab baby dok bertelagah dengan dia.. tapi we become more closer to each other.


3. Pendorong
disebalik kejayaan seorang lelaki itu ada seorang wanita yang menyokongnya.. so i wanna be his courage... macam bila Mr Batman cakap dia nak turunkan berat badan... since bende tu bende elok.. why not kita dorong dia kan.. tapi ekceli bab turun berat badan tak menjadi.. hahaha.. then dia cakap nak try stop smoking..alhamdulillah, dah kurang dari dulu.

4. Good Communication
komunikasi sangat penting.. bagi baby, kejayaan sesebuah perhubungan adalah kerana komunikasi yang berjaya. so, baby dengan Mr Batman boleh berkomunikasi dengan baik.. baby boleh share macam-macam dengan dia.. walaupon banyak bende yang merepek.. and dia pon selesa nak bercerita dengan baby.. 


5. Give and Take
bende ni common things.. give and take.. jangan expect tinggi melangit.. takut bila tak sampai jatuh terduduk sakit bontots.. huu.. bagi baby dalam perhubungan kena saling melengkapi.. ape yang dia kurang, kita tolong sempurnakan.. jangan tetiba demand nak itu dan ini lagi lagi bende yang diluar kemampuan dia dan bercanggahan dengan personaliti dia. 

6. Meluahkan
bende nie Mr Batman selalu buat.. meluahkan.. selalu jugak dia cakap "I LOVE YOU".. and baby sometimes jawab la jugak.. hari-hari  jawab tu tak jugak.. bila rindu kita bagitau dia kita rindu dia.. bila ade bende yang kita tak berapa suka, kita kena bagitau dia.. dia tak mungkin tahu ape yang kita fikirkan.. dia tak mungkin tahu ape yang tersirat kat hati kita kalau kita tak meluahkan.. masalah yang kita pendam lama-lama akan jadi parah dan barah.. so. luahkan..

nie antara cara baby develop perasan baby dengan dia.. tak kisahlah siapa yang mula dulu.. tak kisah siapa yang lebih siapa kurang.. untuk mendapat kebahagiaan, dua-dua kena saling bekerjasama.. it is not such thing lelaki kena jadi romantic and perempuan just wait and see.. sometimes perempuan pon boleh amik first step untuk mendekatkan diri masing-masing






Love,
BabyNurul Ain

No comments:

Post a Comment