Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

..:: Selingan Cinta::..

Flying BeeFlying BeeFlying Bee Flying Bee Flying BeeFlying BeeFlying BeeFlying BeeFlying Bee Flying BeeFlying BeeFlying BeeFlying Bee

Saturday 20 April 2013

Boyfriend & Me



kali nie tajuk post kita ialah
Boyfriend & Me.



Describe about yourself

Answer : Nurul Ain... can call me "Baby".. most people known me as "Baby Nurul Ain".. simple girls..sagit's girls..  orang yang peramah dan orang kata saya friendly and happy-go-lucky.. ade jugak yang kata saya seorang pendengar yang baik..


Apa ciri- ciri lelaki idaman awak. 

Answer : kalau tanya bab ciri ciri.. memang banyak.. mungkin orang kata demand.. but itu pilihan kita kan.. so. ni antara ciri ciri idaman saya

  1. seorang yang boleh berkomunikasi 
  2. seorang yang memahami & penyabar
  3. seorang pendengar yang baik
  4. seorang yang bertanggungjawab
  5. seorang yang pentingkan time management & financial management.
kalau tanya cri ciri memang banyak.. so i think ni antara yang penting dari banyak-banyak ciri tu.

 

kenalkan sikit boyfriend awak...

Answer : nama dia Mohamed Noor Hafizzuddin bin Mohamed Razian... saya gelar dia sebagai #MR BATMAN.. dia orang yang simple.. currently kerja di RTM.. anak sulung 4 beradik.. dia nie family-oriented person.. gila budak budak.. suka pot pet pot pet...


macam mana boleh kenal dia...

Answer : hurm.. ekceli kenal dia dah lama... masa mula-mula masuk UiTM untuk program diploma.. kebetulan masa minggu orentasi tu.. dia jd Pembantu Mahasiswa (Fasilitator) dan saya sebagai peserta.. so.. saya kenal dia dari situ.. but dia tak kenal saya.. hehe.. lepas tu jumpa lagi dalam satu event anjuran JPM (Jawatankuasa Penggerak Masjid) UiTM Melaka... dan dia jadi ketua departmen saya.. lepas lepas tu.. pernah la bertembung tapi tak pernah berborak.. just senyum senyum je..

 

siapa mengorat siapa? macam mana dia mengorat awak 

Answer : hurm.. for me, dia kot yang mengorat saya.. ngeee.. entah laaa.. sebab rasa macam cepat sangat terdetik hati tu.. hahaha.. start dengan komen kat facebook.. then dia ajak webcam.. kebetulan masa tu tengah cuti & tak boleh tido.. kita layankan aje.. time tu la kot dia mula ayat ayat... first tergamam bila tiba-tiba dia panggil saya "sayang". then dia mintak no fon.. start dari tu kot kami jadi rapat..


apa yang menarik pada boyfriend awak.. apa yang buat awak terpikat kat dia?

Answer : hurm.. soalan cepu cemas nie.. huu.. hurm.. entahlah.. saya pon tak tau apa yang menarik kat dia.. just bila dengan dia, dia buat saya rasa selesa, yakin dengan dia.. maybe aura dia kot.. hehe.. hurm.. bagi nak jawab soalan nie... nie kot jawapan yang saya rasa sesuai...

  1. muka dia yang tenang - tak boleh nak marah / merajuk lama lama
  2. rasa selesa bila bersama dengan dia
  3. boleh berkomunikasi - tak cepat sentap.. boleh terima kutukan, kritikan etc
  4. dia ada saat saya perlukan dia.

 

siapa boyfriend pada awak

Answer : hurm.. for me.. dia bukan takat teman lelaki.. tapi dia macam kawan, macam abang, macam pengganti ayah.. kadang-kadang kalau tengok cara dia care and layan tu nampak  dia over macam dia dah sah jadi suami kita.. hahaha..


apa progress percintaan awak dengan dia

answer : hurm... biasa aje kot.. macam orang lain bercinta jugak.. cuma saya rasa macam cepat sangat flow relationship kitorang.. tak sampai setengah tahun bercinta, dia dah bawa jumpa mak dan ayah dia.. n now belom cecah usia 1 tahun perhubungan kami.. dia dah mula cakap-cakap pasal kahwin... hurm.. sangat cepat.. =)


dah jumpa family dia? apa penerimaan family dia terhadap anda

Answer : dah.. dia dah bawa jumpa family dia.. buat setakat nie.. alhamdulillah family dia terima saya seadanya.. terima kekurangan saya.. dan tak ada bantahan terhadap hubungan kami.. saya dan mak dia dah boleh berkomunikasi.. dah tak kekok macam dulu.. tapi masih ada rasa segan dan malu.


dah bawa dia jumpa family? apa penerimaan family anda mengenai dia..

Answer : belom lagi.. belum ada kesempatan... tapi rasanya family terima kot dia seadanya.. insyaallah.. firasat hati saya saat berkenalan dengan dia dulu.. pernah juga hati berdetik "calon menantu ayah".. tu kot sebab saya terima lamaran dia untuk menjadi teman istimewanya.


bila nak ke peringkat seterusnya?

Answer : ho ho ho.. susah nak jawab.. tunggu dia stabil dulu.. dia baru belajar nak mula hidup.. bagi dia bernafas dahulu.. lagipon saya tak habis lagi belajar.. so sama sama take time.. tipulah kalau tak fikir nak kahwin.. at the age of 24 ni.. memang kahwin tu dah bermain-main difikiran.. tapi saya tak mahu desak dia.. just that we take our time about this issue.. ade jugak orang kata "Tak Nak TUNANG dulu ke?".. bab tunang nie takut sikit.. orang kata cabaran dia lain macam.. so.. tunggulah nanti nanti.. heee


apa bende yang awak menyampah kat boyfriend awak

Answer : hahaha.. tak banyak.. ade few je...

  1. terlalu melebihkan bab BOLA dia - sampai kadang saya terfikir nak contact/jumpa macam musim bola jugak.. hehehe
  2. bab bila dia membebel - hooo.. tak tahan.. sampai kadang-kadang tu bergaduh jugak laaa..
  3. tido mati - hoo.. ini memang jadi gunung berapi meletup.. huu

tips2 kekal romantis.

Answer : romantik ke?? haha.. entahlah.. tak pernah la plak rasa romantik... just be yourself.. berkomunikasi itu penting.. dan selalu create suasana baru... so that hubungan itu tak nampak hambar.. selalu juga meluahkan perasaan sayang dan cinta tu.. 





Love,
BabyNurul Ain

No comments:

Post a Comment