Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

..:: Selingan Cinta::..

Flying BeeFlying BeeFlying Bee Flying Bee Flying BeeFlying BeeFlying BeeFlying BeeFlying Bee Flying BeeFlying BeeFlying BeeFlying Bee

Monday 15 July 2013

Preview : Drama Teduhan Kasih


hye guyz.. lama rasanya baby tak update pasal ulasan Tv & Drama kat blog nie kan..
disebabkan dah start cuti.. so baby amik kesempatan jugak la kan..
untuk update sikit aktiviti yang dah lama terlepas..



hari tu ada satu Fenomena Teduhan Kasih berlaku..
gara-gara drama yang ditayangkan pada slot Akasia jam 7 malam di Tv3
sebuah drama yang diadaptasikan daripada Novel Teduhan Kasih

to be frank.. baby dah lama habis baca novel tersebut.. gara-gara baby addicted baca novel online yang disiarkan di laman web Penulisan2u.my . kalau kawan-kawan ade masa, amik masa leisure tu untuk baca novel2 yang ada.. well op kos bersiri.. tapi at least u have choice tuk memilih yang mana.. once dah ade kat pasaran.. u can just grab it. 

stop talking about the web.. baby teruskan dengan drama tersebut.. hurm.. at first jalan cerita boleh dikatakan agak sama dengan jalan cerita yang ada dalam novel. so, baby rasa tentulah sama je jalan ceritanya..namun apabila berada dipertengahan jalan ceritanya, penulis/pengarah/penerbit cuba untuk mengubah sedikit jalan ceritanya agak ia nampak sesuatu yang baru terutama bagi mereka yang sudah membaca novel tersebut. A clap for that. 


pemilihan pelakon juga excellent... cuma watak Iffa lakonan Sherry Ibrahim agak hanbar di permulaan cerita.. but it is still ok sebab nampak kenaifan Iffa. mengenai Adi Putra, kita dapat lihat corak pembawakan watak sebagai seorang yang romantik dengan agak berjaya namun apa silapnya.. Adi Putra kelihatan sedikit kekok untuk bermesra dalam drama ini... watak Nabila Huda sebagai Ayu memang memberangsangkan dan mampu membuatkan penonton geram dengan wataknya.. Well, kita memang sedia maklum bagaimana pembawakan Nabila Huda dengan watak-watak seperti ayu. namun yang menarik bila Nabila Huda bercakap dengan "along (zarina zainuddin)" yang seperti agak "memondan". Zarina Zainuddin membantu watak Ayu ini dengan baik.. cuma kadang-kadang seperti over-acting. 

pemilihan scene.. ade beberapa scene yang tak kena lokasinya.. 
  1. watak Nurlissa digambarkan seorang kaki club.. dalam drama ni terdapat satu scene yang tak menggambarkan dia sedang berseronok dengan kawan-kawannya di kelab malam.. nampak lebih kepada berseronok/menari di bilik karaoke. 
  2. majlis makan malam syarikat Ehsan... digambarkan ianya adalah majlis makan malam department bersama dengan CEO syarikat.. namun perhiasan pentasnya kurang menyerlah.. apatah lagi dengan pakaian yang germerlip2 si pengunjungnya. 

anyhow drama ini boleh dikira baik.. pada yang tak menonton lagi boleh tonton di laman web tonton.my 

 
   
    







Love,
BabyNurul Ain

No comments:

Post a Comment