Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

..:: Selingan Cinta::..

Flying BeeFlying BeeFlying Bee Flying Bee Flying BeeFlying BeeFlying BeeFlying BeeFlying Bee Flying BeeFlying BeeFlying BeeFlying Bee

Saturday 29 October 2011

Aku Masih Punya Hati & Perasaan

Assalamualaikum..
gud morning...
dh biasa bgun pkol 3.30 pagi kan..
so.. ari ni pkol 3.30 pagi jugak la aku bgun..
n x dpt nk tido balik....
x pe la.. lepas menulis ni.. aku sambung tido balik..

hurm.. bkn psl tido ni yang aku nak kongsi degan korang..
tapi tentang aku... dia.. dan cinta
siapa dia.. x usahlah nak tnye..
sebab aku xkan bagitahu..
entri ni mebi akan jd sangat panjang.. n emosional..
so.. klu masih nk teruskan.. silakan..
klu x.. x baca pon x pe..

hurmm.. aku de kenal sorang mamat ni..
*mamat ek... haaa.. boleh laa panggil dia cmtuh*
dah lama aku kawan dgn dia.. tapi mse tu x de lak rasa lain.
tapi.. akhir2 ni.. bila bertegur dengan dia..
aku tbe2 rasa lain..
lain yang macam mana??
hurm.. sesuatu yang susah ko nak gambarkan.. tapi.. korang blh rasa..
aku sendiri x taw rasa ape..

kitorang saling berhubung..
mana lagi.. fb dengan fon la..
dia selalu manjakan aku.. malam2 dia nyanyikan tuk aku..
siyesly.. rasa indah sangat..
bukan senang nak orang nyanyi tuk kita..
so.. really thank him.. sbb dia sanggup buat utk aku..
masa berhubung tu.. byk bende gak yang kitorang bualkan..
dok gado psal bende dulu2 pn ade gak.. hehehe..
kenangan kan... kelakar jugak kalau kita kenang balik..
klu x caya... korang try la buat..

hurm.. lepas tu.. dia kata sayang dengan aku.
masa tu aku keliru... xtaw nak buat ape..
kalau korang nak tahu.. masa tu dok tergolek2 atas katil dok pikir..
hahaha.. punya teruk pangai aku kan.. ngeee.. shh diam2 taw..
hurm.. pastu aku jd mcm addicted bukak page dia..
stalker? tak kot.. sbb dia tahu..
" im not a stalker, but i love to know more about you"
hahaha.. tu kot motif aku.

pastu... dok skodeng skodeng page dia..
eh... something goes wrong..
aku mula ase nak meletup n bertukar jd hulk..
mana taknye.. nama panggilan yang dia suruh aku panggil dia..
rupanya.. banyak jugak yang berkongsinya..
aku boleh paham kerjaya dia.. sikap dia..
tapi.. kenapa kne nama tu jugak yang keluar..
sekali dia on9... haaaaa.. habislah ko...
aku sembur dia.. i dunno dia baca ke x.
tapi.. bila aku fikir fikir balik..
kenapa aku nak marah?? hmm... aku komfius balik..
aku syg dia ke? hmmm.. korang rasa?

lepastu aku wat bodo jew..
ramai lak yg panggil dia syg.. hubby.. n entah ape bende ntah.
nak marah? tak patut..
x lama lepastu.. ade few of kwn2 dia add aku.
mebi sbb aku terlalu menonjol kot kat wall dia.
wahahah.. aku kan kepoh... bak kata dia la.. so.. ramai la yang nk kawan ngan aku kan.
heee.. *bangga kejap*

bila kawan-kawan dia add.. kitorang pon berborak la..
dari satu topik ke satu topik... sekali masuk topik dia..
aku pon dengar aje la.. dok borak2.. mcm x tahu ape2.
tapi... aku sakit hati jugak..
mana tak nye.. aku dpt tahu aku berkongsi dia..
bkn sorang.. tapi ramai..
haihhh.. x boleh jadik ni..
tapi.. aku x penah bgtaw dorang yang aku ni sapa disisi dia.
biarlah kan.. biar x tahu..
aku sakit x pe.. jgn dorang..
siyes wei.. aku buntu masa tu... xtaw nk wat ape..
x dilayan.. dorang tgh bercerita... bila dilayan... aku makin rasa bersalah..
kenapa rasa bersalah? sebab diorang percaya pada aku...
hmm.. so.. aku masih layan..

sekali hari tu.. sesuatu terjadi..
" Dia.... in relationship dengan dot dot dot"
masa tu tengah sedap dok bahan dia sambil chat dgn dia..
sekali dia bgtahu.. "alamak... tertekan. abis lah aku.."
aku tnye la.. ape yang tertekan...
dia cakap.. "takkan tak tengok lagi.. kat wall tu"
aku pon tengok kat wall.. aku tergamam..
tapi.. aku dah dapat agak dah.. sebab.. aku dh ternampak dot dot tu tukar status..
tapi.. aku xtaw lak dia pi accept request tu...

masa tu aku tahu.. dia mcm kne TSUNAMI..
hahaha.. mesti kne serang punya...
aku.. x rasa plak nak marah dia. (aku xtahu kenapa)
dia plak dok meraung2 kat chatbox fb..
aku masih cuba untuk selesakan dia..
bg galakan kat dia tuk selesaikan masalah.
kuatkan semangat dia..
kerana apa?? kerana aku masih ingat kata aku..
"if u hav problem to share, dont do stupid things, but come to me, share it with me and we try to solve the problem together"
kerana kata2 itu buat aku masih statik dgn dia...
korang tau tak.. masa tu plak hujan turun..
aku plak nk buat kerja umah x senang duduk..
mcm lipas kudung jadinya.. siyesly.. mcm lipas kudung..
semua nak cepat... sbb aku x nak dia sensorang..

dalam dok bg semangat kat dia...
sekali lagi aku diduga..
ade pulak yang cerita kisah sedih pada aku..
siyesly.. aku xtaw nak buat ape..
dalam masa aku sendiri bagai retak menanti belah...
aku masih cuba menyenangkan n menghiburkan hati orang lain..
aku baik??? aku belum tentu layak dipanggil baik.
aku juga pernah buat kesalahan..
aku juga seperti dia n insan lain..
buat kesalahan..

tengah dok baik baik chat dgn dia..
tiba tiba dot dot tu plak mengganggu ketenangan..
"i love so much mr Mamat"
siap tag dia lagi..
OMG.. aku diam lagi...
hati aku dah mcm main drum..
ok.. wat gonna happen?? i dun no.
aku dok baca.... sekali aku tersentap...
siyesly macam jantung aku berhenti berdegup...
dia balas.. " miss you so so much cik Dot Dot"
air mata aku jatuh....
Ya Allah.. kau kuatkanlah hambamu ini...
aku doa banyak2 masa tu..
tangan aku menggeletar..
dia balas.. "huh.. siapa berani kaco baby saya.. bakal isteri ni beb"
aku rebah sekejap...
aku istighfar banyak banyak...
aku kuatkan diri.. aku pon balas..
"bakal isteri.. congratsz... nnt jgn lupa jemput taw"
aku sendiri dalam sendu aku...
tiba-tiba dia kat chat..
"alahai.. mesti lepasni kamo akan tinggalkan saya?"

aku masa tu xtau nak jawab ape..
siyesly xtaw nak jawab ape..
aku buntu...
aku sendiri sakit... tapi aku x mampu bencikan dia.
aku kecewa... tapi aku x mampu marahkan dia.
cukuplah korang tahu... dan dia tahu..
aku masih punya hati n perasaan..
aku takut aku x kuat lagi bila diduga sebegini hebat dimasa akan datang..
so.. be alert..

i know ull read the post..
i sygkan u..
i try my best to be with you..
n tolong jaga sedikit hati kecil i..
pliss... i dun ask more..



BabyNurul Ain

6 comments:

  1. akak hnye ase cmtu bile tbce tentg tu,,sdg kn bile adik terbce tntg tu,,satu jer adik terlintas,,im gonna die..yes,,im gonna die..adik bgai nk giler bile bce tu..terase ingin maki dri nyer,,tp xpe,,i keep it inside my heart..:-(

    ReplyDelete
  2. akak dh buat keputusan utk pergi dr dia.. tapi akak x mampu nk lari dr dia.. sakit mcm ne pon hati akak.. hati akak tetap degil nk dok dekat situ jugak... hmm.. i dunno what to do..

    i wont die for stupid reason.. cinta x semestinya memiliki.. cinta juga x smestinya kekal ke akhirnya.. itu kata semangat yang akak ckp kat diri sndri.

    ReplyDelete
  3. kejap single kejap berpunyer..huh,,xpernh nk setia..dia ingt cinta tu cm pkai bju ary2 ke..bodoh,,bodoh sbb buta..xtaw mne kaca mne permata..dh taw akhir nyer terluka msih tkejar2 bnda yg xkn dpt..mmg stu tindakan yg bodoh..tp cm dia kata its my bussiness..yes,,go on like dat,because u r so blind n dont know what means of love..!!

    ReplyDelete
  4. huu.. bab tu akak x masuk cmpur.. mungkin dia belum jumpa org sebenar n erti sebenar cinta bg dia.. manusia kadang2 salah buat pilihan kan.. :)

    ReplyDelete
  5. hmm,,adik pon xnk ambil port..tgh bfikir sma ade nk rmove dia from my frenz or not..because i feel so shame dgn ape yg jd..skrg semua aktvti dia adik hide jer,,sbb xsggup nk tgk...

    ReplyDelete
  6. kenapa nak malu pulak..bkn adik ade buat ape2 yang memalukan diri pulak.. merasa disayangi dan menyayangi tu bukan benda yang memalukan dik oii.. ala.. buat donno je dengan dia.. anggap dia mcm kawan je.. klu x pon.. penambah kwn je..

    ReplyDelete